Wikipedia:Bèk peuhina Islam: Bida antara revisi

Konten dihapus Konten ditambahkan
Kmoksy (marit | peuneugöt)
→‎No to all: Turk /Turkish
Si Gam Acèh (marit | peuneugöt)
b This voting is only for Acehnese Wikipedians.
Baréh 26:
 
''lé: Abi Azkia''
-----
''Terjemahan''
<br>'''Jangan Menghina Islam'''<br>
Saudara-saudara yang mulia, semua orang Islam, tidak diperbolehkan untuk menghina Islam, agama yang benar yang telah diakui oleh tuhan kita Allah ta'ala. Sangat banyak perkara yang dapat menghina Islam, salah satunya adalah kita membuat gambar atau kartun para nabi dan rasul, lebih-lebih lagi nabi kita, Muhammad saw.
 
Siapa saja yang membuat gambar-gambar tersebut, yang memuatnya ataupun selain daripada itu, adalah sebuah dosa yang amat besar. Tidak ada balasan selain neraka Jahannam, apabila dia tidak bertaubat.
 
Mungkin Allah sedang menguji iman kita sejauh manakah sudah, apakah sanggup kita tidak peduli apabila agama Allah sudah dilumat-lumat, ditendang-tendang ataupun diinjak oleh orang yang benci kepada Islam...?
 
Masih dikatakan maksiat, berdosa seseorang apabila dia mengetahui perbuatan-perbuatan yang haram yang dilakukan oleh orang tetapi ia tidak melarang dan tidak mencegahnya.
-----
''Translation''
<br>'''Do Not Insult Islam'''<br>
Noble brothers and sisters, all muslims, should never insult Islam, the right religion which has been admitted by our God, Allah ta'ala. Many actions can be considered insulting to Islam, one of which is to make pictures or cartoons of the prophets and apostles, and especially our prophet, Muhammad pbuh.
 
Anyone who creates or publishes such drawings, or things similar to those, is committing a grave sin. The penalty is none other than the hell of Jahannam, if that person does not repent.
 
Maybe Allah is testing our faith, to what extent do we still not care if the religion of Allah is pulverized, kicked, or stepped on by people who detest Islam ...?
 
It is still called sinful, if a person knew that ''haram'' (forbidden) acts were being performed by others, but does not try to stop nor prevent it.
 
== Support ==